• agylaci

VIRTUÁLISAN TÁMAD FEL EGY 15 ÉVES FOCISTA

Vannak pillanatok, amikor annyira egy reklám hatása alá kerülök, hogy csak azon jár az eszem, milyen hatalma is van egy jól elmesélt történetnek, és hogy mennyire nagyszerű is tud lenni a mi szakmánk. Pontosan ezt éreztem a Kiyan Prince Foundation és az EA Sports együttműködéséből született kampányt látva, amelyben egy olyan focistának állítottak emléket, aki idén töltötte volna be a 30. születésnapját.



Kiyan Prince a Queens Park Rangers futball-akadémiájának egyik legtehetségesebb és legígéretesebb utánpótlásjátékosa volt. Fényes jövőt jósoltak neki egészen addig, amíg 2006-ban egy tragikus napon az akkor 15 éves fiú szét nem akart választani két, az iskolája előtt verekedő srácot. Az egyikük rátámadt és egy nála lévő pillangókéssel szíven szúrta a fiút, aki nem is élte túl az esetet. A tragédia után a szülők egy alapítványt hoztak létre, amelynek célja az volt, hogy a Kiyan történetén keresztül hívják fel a figyelmet a fiatalkorúak körében dúló erőszakra és a "knife crime" jelenségére.


15 évvel később egy hihetetlen ötletnek és rengeteg munkának köszönhetően a FIFA 21 virtuális világában támad fel a játékos. A kampányt kiagyaló ügynökség ( Engine) az EA Sport és a Framestore csapata (akik az Avengers vagy a Blade runner mögött is álltak) a család és a legmodernebb technológiák segítségével megálmodta, milyen lenne a most 30 éves, karrierje csúcsán lévő játékos. Tudományos igényességgel, a családtagokat 3D scannelve, azokat elemezve teremtették újra a felnőtt Prince-t, törekedve arra, hogy minél hitelesebb és élethűbb legyen a karakter. A QPR 30-as mezszámát viselő játékossal az új kiadásban már bárki játszhat, és beleélheti magát a tehetség helyébe, beteljesítve annak a valóságban sosem volt karrierjét.


Az egésznek kicsit olyan a hangulata, mintha egy Black Mirror epizódot nézne az ember . Konkrétan a Be right back vagy a San Junipero című epizódok jutottak az eszembe, ami nem csoda, hiszen olyan súlyos és elgondolkodtató kérdéseket feszeget a kampány alapötlete, ami messze túlmutat a megszokott kereteken.

Én tátott szájjal néztem végig a a kampányfilmet, és az abban elmesélt történetet, aminek teljesen a hatása alá kerültem. Aztán arra gondoltam, mennyire más gondolkodás és logika kell ahhoz, hogy mind az alkotók, mind a megbízók felismerjék azt, hogy egy nem hagyományos kampány a legjobb megoldás a fiatalok megszólítására és az üzenet átadására. Hogy úgy is el lehet mesélni egy történetet, hogy igazán átélhetővé teszi az ember. Úgy is lehet reklámozni, hogy szinte egyetlen ponton sem érződik a kampányon, hogy az lenne. Klasszikus storytelling.


Kíváncsiságból megkérdeztem a 15 éves, megszállott fifás fiamat, hallott-e erről a reklámról. Mondta, hogy a reklámról nem, de a fifából tudja, hogy volt egy Kiyan Prince nevű srác, akit késsel megtámadtak és meghalt, most pedig újra lehet játszani vele, mintha nem történt volna meg az eset és szuper karriert futott volna be. Vagyis visszamondta a történetet, de nem is értette, miért neveztem reklámnak. Ennyi. Egyszerűen csak úgy és ott kell elmesélni a történetet, ahol a legjobban működik.





0 comments

Recent Posts

See All