• agylaci

ÚJ FORMÁBAN ÉLED ÚJRA AZ ADDICT BLOG

Sokan emlékeznek még a régi index blogketrecben futó addict reklámblogra, de talán még többen nem. Ez persze nem csoda, hiszen a blog évekig meghatározó szereplője volt ugyan a hazai kommunikációs online médiának, de négy évvel ezelőtt szinte teljesen eltűnt. Most átalakulva, más célokkal és más tartalommal tér vissza.



Az addictot - kimondani is szörnyű - tizenöt évvel ezelőtt indítottam egy hirtelen ötlettől vezérelve. A nevet azért választottam, mert úgy éreztem, jól fejezi ki azt a rajongást és megszállottságot, amivel a reklámok felé fordultam. Akkor még a Saatchi szövegírójaként kezdtem neki áldásos vagy áldatlan tevékenységemnek azzal a céllal, hogy minél több emberrel megszerettessem a reklámokat. Elsősorban a külföldi reklámkapmányokat szerettem volna bemutatni, hogy egyfajta kontrasztot nyújtsak a sokszor fájdalmasan rossz hazai felhozatallal szemben. Közben egyre több itthon készült kampányról is elmondtam jó vagy éppen rossz véleményemet, amit sokan egészítettek ki a kommentek között a sajátjukkal. Játékos feladatokkal szórakoztattam a kreatívabbakat, és hétről-hétre szavazásra bocsátottam a legfrissebb hazai reklámtermést.

Az évek alatt egy izgalmas, pezsgő közeg alakult ki a blogon, ahol rengetegen érezték úgy, hogy érdemes véleményt alkotniuk a különböző reklámokkal kapcsolatos témákban. Ezt a Facebookon 20 000 fölé kúszó rajongószám és egy szerencsés véletlennek is köszönhetően 120 000-esre duzzadó twitter követőtábor is jól mutatott.

Hogy akkor miért lett vége? Mert az életem más irányt vett, és a napi teendők mellett egyre kevesebb időm és energiám maradt arra, hogy úgy vigyem tovább a blogot, ahogy azt addig tettem, és ahogy azt magamtól elvártam volna. Egy ideig még küzdöttem árral szemben, de hamarosan be kellett látnom: nem tudom továbbvinni az addictot. Nem szántottam be a helyét és sóval sem szórtam be az oldalt, ami még a mai napig is elérhető, de szinte teljesen kikerült az életemből. Nem írtam sem bejegyzést, sem FB posztot, és egy idő után azt vettem észre, hogy másoknak gyakrabban jut már az eszébe, mint nekem.


Mostanában viszont megváltozott a helyzet. Az elmúlt hónapokban, hetekben egyre többször éreztem úgy, hogy talán érdemes lenne elővenni és leporolni. Egyre gyakrabban éreztem késztetést arra, hogy valamilyen témában elmondjam a véleményemet, vagy megvitassam azt másokkal. Minél többet gondolkoztam ezen, annál inkább körvonalazódott a felismerés: talán lenne értelme új életet lehelni az addictba. Nem abban a formában, ahogy azt korábban tettem, és nem is azzal a lendülettel. Nem a konfrontáció, nem a bűnrossz munkák pellengérre állítása és nem is egy új reklámos közösség szervezése a célom, hanem egy szakmaibb, higgadtabb, elemzőbb, ha úgy tetszik építőbb jellegű oldal működtetése. Hogy ennek fényében mire lehet számítani az új addicton?


Elsősorban a nemzetközi és a hazai reklámvilág fontosabb eseményeire való reakciókra. Írni szeretnék a jó vagy éppen rossz trendekről, a reklámkészítést meghatározó szereplőkről, a szakma problémáiról vagy éppen lehetőségeiről.

Mindezt nem egy álnév jelentette kényelmes ismeretlenségből, hanem Nagy Lászlóként, az ACG Reklámügynökség kreatívigazgatójaként. Nem ez fogja meghatározni az írásokat, de nem is szeretném elhallgatni, hogy én magam is azok közé tartozom, akik aktívan alakítják a hazai reklámkultúrát. Épp ennek tudatában és felelősségével igyekszem majd a témákhoz nyúlni, és elmondani a saját észrevételeimet, meglátásaimat vagy ötleteimet azokkal kapcsolatban. Remélem, szívesen olvastok majd néha újra addictot, és megint sokan lesznek, akik megtisztelnek a véleményükkel.

0 comments

Recent Posts

See All